ایمیل:    hi@saesfahan.ir      |      آدرس جلسات بانوان:    0799 683 0913      |      آدرس جلسات آقایان:    3313 511 0913

انجمن معتادان جنسی گمنام

داستان اعضاء

« کمک به دیگران با حضور داشتن – تازه واردان در گروه های بهبودی مجازی »

کمک به دیگران با حضور داشتن – تازه واردان در گروه های بهبودی مجازی

من یک عضو زن و بخشی از گروه دو نفری هستم که به تازه واردان در یک گروه مجازی SA به نام SA Net استقبال و خوش آمد گویی می کند. SA Net در حال حاضر بیش از 1000 عضو دارد که اکثریت آنها در فضای مجازی با هم ملاقات می کنند و تعداد کمی از آنها به طور فعال در ارسال پیام ها شرکت می کنند. من یکی از معدود افرادی هستم که نه تنها با شرکت در SA Net بلکه با انجام خدمت بهبودی فوق العاده ای یافته ام.

برای مشارکت در SA Net، هر عضو تجربه، نیرو و امید خود را با ارسال یک پیام به کل گروه به اشتراک می گذارد. هر هفته موضوعی وجود دارد که توسط اعضایی که خدمت آنها پیشنهاد موضوعات هفتگی است، پیشنهاد می شود. من دوست دارم بخشی از SA Net باشم زیرا قبل از پیوستن به SA، با مردانی که در برخی از وب سایت ها یا گروه های “دوستی” پیدا کرده بودم پیام رد و بدل می کردم. کاری که من با آن شهوت را تغذیه می کردم، اکنون برای به اشتراک گذاشتن تجربه بهبودی استفاده می شود. چه معجزه ای!

ما از تازه واردان در SA Net با ارسال یک “پیام اولیه” که معرفی مختصری از SA و پنج سوال است، از آنها استقبال می کنیم. اولین سوال برای اینکه معلوم شود فرد تازه وارد بالغ است یا خیر پرسیده می شود. این به این دلیل است که SA Net انجمنی برای بزرگسالان مبتلا به اعتیاد جنسی است، بنابراین افراد باید بالای 18 سال داشته باشند. من چند موقعیت داشته ام که افراد 16 ساله با ما تماس گرفته اند و من علیرغم میل باطنی ام مجبور شده ام درخواست آنها را رد کنم و آنها را برای کمک گرفتن از مشاوران یا بزرگسالانی که به آنها اعتماد دارند یا S-Ateen معرفی کنم (S-Ateen = انجمنی برای افراد 12 تا 18 سال که تحت تأثیر بیماری اعتیاد جنسی خود یا خانواده یا اطرافیان قرار گرفته اند).

من با مردانی که در برخی از وب سایت ها یا گروه های “دوستی” پیدا کرده بودم پیام رد و بدل می کردم. کاری که من با آن شهوت را تغذیه می کردم، اکنون برای به اشتراک گذاشتن تجربه بهبودی استفاده می شود.

سوال دوم به دنبال این است که بفهمد آیا فرد یک تازه وارد است یا خیر. ما گاهی اوقات هم موقعیت‌هایی داریم که فردی زمانی عضو SA بوده اما انجمن را ترک کرده است. در چنین شرایطی ما با این افراد هم به عنوان افراد تازه وارد رفتار می کنیم.

سوال سوم به دنبال این است که بفهمد آیا فرد تازه وارد میل به توقف شهوترانی دارد، که این مطابق با سنت 3 SA است – تنها شرط عضویت، تمایل به متوقف کردن شهوت و هوشیاری جنسی است.

سوال چهارم این است که آیا فرد مرد است یا زن، زیرا فرآیند بعدی اتصال فرد تازه وارد به اعضای با تجربه 12 قدمی است. اعضای باتجربه مردان و زنانی هستند که برای به اشتراک گذاشتن تجربه، نیرو و امید خود با تازه‌وارد حضور دارند و به هر سؤالی که ممکن است در مورد SA یا SA Net داشته باشند پاسخ می دهند. قانون این است که یک عضو باتجربۀ مرد، یک مرد تازه وارد را راهنمایی می کند و به همین ترتیب برای تازه واردان زن.

هنگامی که این فرآیند به پایان رسید و ما به او اطمینان دادیم که شماره تماس یا آدرس ایمیل تازه وارد به صورت خصوصی نگهداری می شود، یک عضو باتجربه پیامی به منشی یا هماهنگ کنندۀ گروه می فرستد تا به او اطلاع دهد که تازه وارد آماده پیوستن به SA Net است. ما برخی از منابع مربوط به تازه واردان را به اشتراک می گذاریم که شامل نشریات SA، پادکست های SA، یک اینفوگرافیک با اطلاعات خلاصه شده در مورد دستورالعمل های مشارکت در فضای مجازی، و لینک هایی به جلسات گروه های آنلاین، تلفن ها و آدرس جلسات حضوری است.

ما تازه واردان را تشویق می کنیم تا با شرکت در جلسات دیگر هم بهبودی خود را تکمیل کنند. من شخصاً از SA Net، فضای مجازی Zoom و جلسات حضوری ام در کنیا استفاده می‌کنم که واقعاً بهبودی من را تقویت کرده و امکان برقراری انواع ارتباطات با اعضای انجمن را به من ارائه می‌دهند.

سنت 5 و قدم 12 از من می خواهند که پیام بهبودی را به دیگر معتادان جنسی برسانم. در ماه‌های اولیه بهبودی، تصور می کردم که می‌توانم همه تازه‌واردان را نجات دهم و به تک تک آنها غر می‌زدم که حتماً به جلسات بروند، راهنما بگیرند و برنامه را اجرا کنند. بعد از مدتی متوجه شدم که من نمی توانم برنامه دیگران را اجرا کنم زیرا واقعاً ناتوان هستم.

بنابراین، راه من برای کمک به تازه واردان برای ماندن در SA این است که راهنمای برخی از افراد شوم، حضور پیدا کنم و در کنار آنها باشم – چه در SA Net، چه در زوم، و چه در جلسات حضوری کنیا. حضور فیزیکی من در انجمن محلی ام به برخی از زنان کمک می کند که بمانند و برخی از مردان یاد بگیرند که چگونه بهبودی را در اطراف زنان تمرین کنند. من به طور فعال در جلسات شرکت می‌کنم و پیام بهبودی و تجربیاتم را به اشتراک می گذارم تا آنها را تشویق به بازگشت دوباره کنم. در حالی که برخی می روند، دیدن کسانی که می مانند و هوشیار می شوند همیشه لذت بخش است.

کنیا
کاوی و.

کنیا، نایروبی

جلسات

دیگر داستان های اعضاء