ایمیل:    hi@saesfahan.ir      |      آدرس جلسات بانوان:    0799 683 0913      |      آدرس جلسات آقایان:    3313 511 0913

انجمن معتادان جنسی گمنام

داستان اعضاء

« پناهگاه امن سه گانه »

پناهگاه امن سه گانه

برای من بسیار مهم بوده است که کار کردن دوازده قدم SA را با راهنمای خودم تکمیل کنم و همچنین تمام نامه ها و برگه ها و ترازنامه های SA را نگه دارم تا به هیئت آزادی مشروط خودم در زندان  نشان دهم که اقداماتی را برای بهتر شدنم انجام داده ام. آنها به دنبال این بودند که ببینند آیا من از اعتیاد فعال خود رها شده‌ام و یک گروه پشتیبانی پس از آزادی ام دارم یا خیر. من یک مهارت فنی را یاد گرفتم که پس از بیرون آمدن از زندان از آن استفاده کنم. چیزهای زیادی برای انتخاب وجود داشت، مانند جوشکاری، برقکاری، مکانیکی و نجاری. من در یکی از آن مهارت ها گواهینامه گرفتم.

من سعی کرده ام با خانواده ام تماس بگیرم تا ببینم آیا آنها در دسترس هستند و آیا مایل به صحبت با من هستند. اما در حال حاضر، آنها حاضر نیستند. برای حمایت به خدمات مذهبی یا خدمت در ارتش نیاز دارم. من با الکلی های گمنام و سازمان های مذهبی و گروه های کلیسا ارتباط برقرار کرده ام. یک نماینده مرا به منطقه محکومیتم می‌برد، جایی که باید ظرف بیست و چهار ساعت پس از آزادی در کلانتری ثبت نام کنم و یک افسر آزادی مشروط بگیرم.

من ابتدا باید یک سرپناه موقتی پیدا کنم، که این کار آسانی نیست زیرا به عنوان یک مجرم تجاوز جنسی محدودیت های زیادی برای محل اقامتم وجود دارد. باید سعی کنم یک خانه بین راهی برای سرپناه موقت، دور از کلیساها، پارک ها و مدارس پیدا کنم. برای اقامت دائم نمی توانم در خانه خود زندگی کنم چون بچه دارم و یک استخر شنا هم در محله مان هست. یکی از زندانی هایی که آزادی مشروط گرفت، در نزدیکی یک ایستگاه جاده ای عمومی برای کامیون های حمل‌ونقل چادر زد. بسیاری از ایستگاه های کامیون دوش و رختشویی دارند.

قصد دارم در اسرع وقت در بهزیستی ثبت نام کنم و برای دریافت کوپن غذا اقدام کنم. همچنین برای مراقبت های پزشکی با انجمن کهنه سرباران یا بیمارستان محلی تماس خواهم گرفت.

هنگام جستجوی کار، باید این را بدانم که احتمالاً خرده فروشی ها من را استخدام نمی کند. به طور کلی، خرده فروشان نمی خواهند مجرمان متخلف جنسی با مشتریانشان در تماس باشند. من احتمالاً در جستجوی کار در انبارها، سایت های ساخت و ساز و تولید موفق تر خواهم بود. باید گواهینامه رانندگی ام را تمدید کنم. من مجاز به استفاده از تلفن همراه خواهم بود. من باید یک کنترل کننده به مچ پایم ببندم، و باید به طور دوره ای آن را چک کنم.

من امیدوارم که گروه های محلی SA نیز مفید باشند. من قبلاً گروه محلی SA را پیدا کرده ام تا از روز اول آزادی ام در جلسات آن شرکت کنم. داشتن یک شبکه پشتیبانی بسیار مهم خواهد بود. تاکنون، بچه های محلی SA در ارائه اطلاعات مفید به من بسیار کمک کرده اند. من باید در SA به بهبود اعتیادم ادامه دهم. افراد کمی هستند که بتوانم با آنها درباره اعتیاد جنسی ام صحبت کنم. داخل اتاق های SA بهترین فرصت برای صحبت در مورد اعتیادم است. کتاب سفید همچنان یک پناهگاه امن سه گانه است که من در آن هوشیاری جنسی درونی ام را پیدا کرده ام؛ تعادل عاطفی در شرایط سخت زندان، حمایت، و دوستی مداوم.

یکی از دوستان به من گفت که هیئت آزادی مشروط به کاری که من در برنامه انجام داده ام علاقه ندارد، برایشان مهم این است که چقدر خوب در مورد آن صحبت می کنم. به عنوان مثال، آنها ممکن است بخواهند بدانند که من از سالهای حضورم در برنامه چه چیزهایی را حفظ کرده ام. اگر آن را حفظ نکرده باشم، پس یعنی برایم مهم نبوده است. اگر برای من مهم نباشد، پس برای آنها هم مهم نیست که من را آزاد کنند.

آنها به دنبال برنامه های پس از آزادی هستند. نکته اصلی این است که اطمینان حاصل کنند که رفتار گذشته ام را تکرار نخواهم کرد. این همان چیزی است که آنها برنامه پیشگیری از لغزش می نامند. این طرح یک شبکه پشتیبانی است، به عنوان مثال، اینکه بتوانم قبل از لغزش با کسی صحبت کنم، یا اینکه در صورت نیاز، قبل از اینکه به کسی صدمه بزنم چگونه به دنبال کمک باشم.

دوستم پیشنهاد داد که یک روانپزشک داشته باشم که نامه ای بنویسد و بگوید پس از آزادی مرا درمان می کند. این نامه همراه با نامه‌هایی از یک برنامه 12 قدمی که می‌گوید پس از آزادی جایی برای بهبودی خواهم داشت و نامه‌ای از کلیسای من که می‌گوید پس از بازگشت من را خواهد پذیرفت. نامه‌ای از راهنمای من که می‌گوید ما به حمایت و کارکرد راهنما و رهجو ادامه می‌دهیم، کمک کرد تا هیئت منصفه را متقاعد کنم که افرادی را دارم که می‌توانم قبل از لغزش دوباره، به آنها مراجعه کنم و با آنها صحبت کنم. من از SA سپاسگزارم که به من پناهگاهی امن داد.

آمریکا
گمنام (یک دوست بهبودی در زندان)

آمریکا

جلسات

دیگر داستان های اعضاء