ایمیل:    hi@saesfahan.ir      |      آدرس جلسات بانوان:    0799 683 0913      |      آدرس جلسات آقایان:    3313 511 0913

انجمن معتادان جنسی گمنام

داستان اعضاء

« درسهایی از یک تورنومنت شطرنج »

درسهایی از یک تورنومنت شطرنج

در سال‌های اعتیادم، دوست داشتم در مسابقات شطرنج بازی کنم، اما عزت نفسم به نحوه عملکردم در مسابقات وابسته بود. وقتی برنده می­شدم، احساس خوبی داشتم. وقتی می­باختم احساس می­کردم یک شکست­خورده­ام. احساس افسردگی، ناکافی بودن و ناامنی می کردم، اصلاً احساس می­کردم که به مسابقات شطرنج تعلق ندارم. و اینکه اعضا باید عضویت من را باطل کنند و من را برای همیشه از بازی محروم کنند. به تجربۀ بسیاری از ما تماشای فیلم‌های سکسی ممکن است برای مغز مشکلاتی ایجاد کند. مغز انسان واکنش‌های متفاوتی به تماشای فیلم‌های پورن دارد و تأثیرات منفی تماشای فیلم‌های مستهجن بر عملکرد مغز را نباید نادیده گرفت. تماشای فیلم‌های رابطه جنسی و بد می‌تواند باعث کاهش تمرکز و توجه مغزی شود. همچنین در بسیاری از ما معتادان جنسی مشاهده فیلم سوپر می‌تواند به مشکلاتی از جمله افزایش استرس و اضطراب در مغز منجر شود. ما تجربه کرده ایم که تماشای فیلم پورنوگرافی ممکن است باعث اختلال در عملکرد مغزی و کاهش عملکرد شناختی شود. و در نهایت ما این را دیده ایم که اعتیاد به فیلم سکسی ممکن است عملکرد مغز را در طول زمان تحت تأثیر قرار دهد و باعث مشکلات روانی و عاطفی شود. در انجمن دوازده قدمی SA، روش‌های ترک استمنا با استفاده از تجربیات گذشته و محیط حمایتی قوی، به اعضا کمک می‌کند تا از این اعتیاد رها شوند و با چالش‌ها بهتر مقابله کنند.

شنبه گذشته، پس از شش سال هوشیاری SA، یک بار دیگر در یک تورنمنت شطرنج بازی کردم. این اولین باری بود که در حالت هوشیاری و بهبودی بازی می­کردم. برنامه من این بود که اگر در یک بازی شکست خوردم و احساس کردم دوباره آن احساسات قدیمی ظاهر می‌شود، یک تماس بگیرم تا بتوانم با بهبودی خودم ارتباط برقرار کنم. یک اتفاق باورنکردنی رخ داد! من باختم، ولی اون احساسات وحشتناک را حس نکردم! من آرام بودم. من این واقعیت را پذیرفتم که باخت بخشی از بازی است.

این تغییر نگرش را فقط می توان به بیداری معنوی در نتیجۀ کار کردن دوازده قدم با راهنما نسبت داد. من به بیداری معنوی روزانه ادامه می‌دهم (همانطور که قدم­ها را روزانه کار می‌کنم). هنگامی که میخواستم از رابطه نامشروع فاصله بگیرم و در حال تلاش برای ترک رابطه نامشروع بودم، توانستم با استفاده از تجربیات اعضای دیگر در گروه انجمن معتادان جنسی گمنام، این چالش را پشت سر بگذارم. تجربیات مختلفی برای ترک رابطه نامشروع وجود دارد که افراد می‌توانند با تصمیم‌گیری متناسب با وضعیت شخصی خود، از آن‌ها بهره ببرند. هر فرد باید با بررسی وضعیت خود و اعمال تغییرات لازم در زندگی شخصی‌اش، به تلاش برای ترک رابطه نامشروع بپردازد، اما این به تنهایی و بدون حمایت دیگر اعضای SA امکانپذیر نبود. کتاب بزرگ می‌گوید: «ما از جنگیدن با هر چیزی یا هر کسی دست کشیدیم» (کتاب بزرگ، ص. 84) – حتی شهوت – و خداوند این توانایی را به من عطا کرده است که این نگرش جدید را هر بار فقط برای امروز تجربه کنم. شهوت همیشه چیزهای بیشتری می خواهد، اما با داشتن یک نگرش جدید، من مجبور نیستم شهوترانی کنم و مجبور نیستم پیروز شوم. امروز، من می­توانم زندگی را با تمام شرایط زندگی بپذیرم.

شنبه گذشته من دو بازی را بردم و دو بازی باختم. بعد از اولین باختم، به ذهنم رسید که می‌توانم این بازی را بعداً مرور کنم (حرکات را یادداشت کرده بودم)، و ببینم کجا می‌توانم بازی­ام را بهبود ببخشم. شطرنج بازان اغلب فقط بازی­هایی را که می بازند مرور می­کنند تا ببینند کجاها باید پیشرفت کنند. درس معنوی برای من این بود که می توانم از اشتباهاتم یاد بگیرم. من به جای تکرار انجام کارهایی که جواب نمی دهد، با یادگیری در مورد آنچه که کار می­کند رشد می­کنم. چه کسی می­دانست که آن مسابقات شطرنج به من یک درس معنوی می دهد؟ من باخت در آن بازی را برای خودم خیلی شیرین­تر کردم.

از دست دادن یک بازی دیگر یک اتفاق غم­انگیز نیست، فرصتی برای بهبود است. به همین ترتیب، من در SA یاد گرفتم که «برای موفق شدن باید تسلیم شوم». من هر بار در برابر شهوت شکست خواهم خورد، مگر اینکه اعتراف کنم که در برابر آن بی­قدرت هستم. بنابراین، من نیاز دارم که شهوت را به نیروی برترم خود تسلیم کنم و از او بخواهم که به رشد روحانی من کمک کند.

نکته خنده دار این است که امتیاز (rate) جدید من در شطرنج بعد از این مسابقات عدد 1212 است. چقدر جالبه؟ دوازده قدم و دوازده سنت! من یک آلارم برای ساعت 12:12 روی تلفن همراهم تنظیم کرده­ام تا وقتی زنگ زد، توقف کنم و خدا را به خاطر دوازده قدم و دوازده سنت شکر کنم و سپس برای یک نفر در برنامه دعا کنم.

SA
اد آر. (آرامش)

SA

جلسات

دیگر داستان های اعضاء