ایمیل:    hi@saesfahan.ir      |      آدرس جلسات بانوان:    0799 683 0913      |      آدرس جلسات آقایان:    3313 511 0913

انجمن معتادان جنسی گمنام

مقالات، اخبار و اطلاعیه های انجمن SA

« مطالبی از فصل پنجم کتاب «الکلی‏های گمنام» »

مطالبی از فصل پنجم کتاب «الکلی‏های گمنام»

ما به‌ندرت کسی را دیده‌ایم که مسیر ما را با جدیت دنبال کرده باشد و موفق نشده باشد. آن‌هایی که به بهبودی دست نمی‌یابند، کسانی هستند که نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند خودشان را به این برنامۀ ساده بسپارند و معمولاً از مردان و زنانی هستند که ذاتاً توانایی آن را ندارد که با خودشان صادق باشند. متأسفانه چنین افراد نگون‏بختی وجود دارند. درواقع، این، تقصیر آن‌ها نیست؛ انگار به همین شکل به دنیا آمده‏اند. طبیعتاً آن‌ها توانایی ارتقاءِ شیوۀ زندگی خود را به یک شیوۀ جدید که نیازمند صداقت شدید است، ندارند. آن‌ها زیاد خوش‏اقبال نیستند. کسانی هستند که از اختلالات شدید روانی و احساسی رنج می‌‌برند، بااین‌حال بسیاری از آن‌ها اگر ظرفیت صادق‌بودن را داشته باشند، قطعاً بهبود می‌‏یابند.

شرح‌حال‏ ما به شکل جامعی، از آنچه به بودنش عادت کرده بودیم، آنچه برایمان اتفاق افتاد و آنچه اکنون هستیم، پرده برمی‌‏دارد. سرگذشت ما معمولاً شرح‏حالی از آنچه که بودیم، آنچه که برایمان اتفاق افتاد و آنچه که اکنون هستیم را آشکار می‌‏کند.

اگر شما نیز خواهان آن چیزی هستید که ما به‌دست آوردیم و یا خواهان به‌دست‌آوردنش هستیم، آن‌گاه آماده‏اید تا قدم‏‌ها را کار کنید.

در بخشی از مراحل قدم‌ها، ما کم آوردیم و از حرکت سر باز زدیم. فکر می‌‏کردیم می‌‌توانیم راهی آسان‏تر و راحت‏تر پیدا کنیم؛ اما نتوانستیم. با توجه به تجربه‏ای که ما در این مسیر داریم، از شما خواهش می‌‏کنیم که از همان آغاز بدون ترس و موشکافانه عمل کنید. برخی از ما سعی کردیم به عقاید و باورهای کهنۀ خود بچسبیم و تا وقتی‌که کاملاً دست از همۀ آن‌ها برنداشتیم، هیچ نتیجه‏ای عایدمان نشد.

به‌یاد داشته باشیم که ما سروکارمان با شهوتی مکار و فریبنده، گیج‌کننده و قدرتمند است و بدون کمک‌گرفتن، قدرت آن از ما بسیار بیشتر است. اما کسی هست که «توانای مطلق» است، او «خداوند» است. همین حالا می‌‌توانید او را بیابید.

اقدامات ناتمام فایده‏ای برای ما نداشت. ما بر نقطۀ تغییر و آغاز فرآیند بهبودی‌مان ایستادیم. ما با تسلیم کامل‏ خود محافظت و مراقبت خداوند را جویا شدیم. دراینجا قدم‏هایی که ما طی کردیم آمده ‏است، قدم‏هایی که به‌عنوان یک برنامۀ‌ بهبودی پیشنهاد شده است:

مروری بر شرح‏حال ما قبل و بعد از آغاز مسیر بهبودی، سه مسئله را به خوبی نشان می‌‏دهد:


الف) اینکه ما معتاد جنسی بودیم و زندگی‌مان غیرقابل اداره شده بود.

ب) اینکه احتمالاً هیچ قدرت انسانی نمی‌توانست ما را از اعتیاد جنسی رها کند.

ج) و اینکه خداوند می‌‌تواند این‌کار را برایمان انجام دهد و انجام خواهد داد، اگر در جستجویش باشیم.

تاریخ انتشار:

۴ شهریور ۱۴۰۲

جلسات

دیگر مقالات، اخبار و اطلاعیه ها